Apr 23, 2007

Memorable Futsal

Sabtu lepas mungkin dikira buah penghabisan aku untuk sahabat-sahabat DPPKPS. Walaupun aku hanya bergelar bekas AJK DPPKPS, tapi aku ttp dipanggil untuk main futsal mewakili Padang Serai dlm Kejohanan Futsal Ukhuwwah Piala Ketua Pemuda PAS Negeri Kedah kat Gemilang Futsal, Sg Lalang, Sg Petani.

Dan Alhamdulillah berhasil juga main hari tu walaupun penat-penat dan habis lenguh betis ni seharian main, fully utilized kot, Padang Serai menang johan!! Mmg seronok main, dengan Bro. Badrol sebagai goallie, Bro Rizal dan Ad main defend, dan aku dan Azizul plak main serang, kami main sampai jadi johan dengan 18 gol score dan hanya 1 gol bolos, itupun masa final bolos satu. Juga Pak Ya dan Bro Al-Dikki main sbg simpanan cum tukang sorak setia, di samping Tuan Tolib Ketua Pemuda yang sentiasa tercegat di luar court tengok anak buahnya main.

Rasa seronok tu mmg ada sbb at least dapatlah buh nama Padang Serai sbg Johan Futsal 2007. Insya-Allah ni bukti geng-geng pemuda AJK Padang Serai mmg sungguh2 pemuda lah sebab masih upaya nak main sampai jadi johan, walhal pasukan lawan ada lagi yg lebih muda belia dari kami...

Dan aku lihat event-event macam ni mmg baik diteruskan bak kata Ust Musaddak, jarang Pemuda keluar dari program berbentuk kuliah, dalam dewan, wacana dan sebagainya, kali ni biar kita bersukan pula. Sebab kalau tak salah aku, As-Syahid Imam Hasan Al-Banna ada sebut tentang ciri pemuda yang mana tika di medan perang dialah panglima perang, tika di tikar solat dialah yang paling khusyu', tika di dewan kuliah dialah yang paling hebat berbahas dan tika di lapangan sukan, dia jugalah yang atlet....jadi alangkah bagusnya jika semua pemuda-pemuda penegak Islam mampu mempunyai versatility sebegini

Moga kerja buat Sabtu lepas ada membuahkan iman dan amal dalam kehidupan sehari-harian. Tahniah geng-geng Padang Serai..

0 comments: