Jul 8, 2008

protes 06.07.08...cerita yang tak dilaporkan

"Hari Ahad lepas, saya ke Stadium Kelana Jaya bersama abi dan ummi saya untuk menyertai himpunan protes kenaikan harga minyak bersama ribuan lagi rakyat Malaysia yang lain. Sesampainya saya di sana, saya diberikan sehelai head-band berwarna merah bertulis ..TURUN PROTES TURUN...memang geliga otak peniaga ni, head-band ni adalah head-band pasukan Sepanyol yang baru jadi Juara Euro 2008 baru-baru ni yang tak habis dijual, so sebelah belakangnya diprint untuk program hari ni.

Sepanjang-panjang berada di sana, sama ada di perkarangan stadium, mahupun di dalam stadium, saya rasa macam selebriti pula...hihi...bukan apa, sebab orang ramai semuanya tak henti-henti tangkap gambar saya, siap masuk paper lagi esoknya!

Saya pun ikut sama protes kenaikan harga minyak. Saya rasa saya ada hak sebagai rakyat Malaysia untuk menyuarakan bantahan saya. Hingga tertidur saya dibuatnya selepas penat mem'protes' dan membantah. Bila saya bangun, hari dah nak tengah hari dan akhirnya abi dan ummi buat keputusan untuk balik, so saya pun ikut aje"
[catatan protes : Insyirah bt Muthanna, 10 bulan]


- Malas dah nak ulas apa yang jadi dalam program Ahad lepas. Baca lah kat dalam web/blog lain yang macam-macam rupe ceritanya. So inilah cerita yang tak dilaporkan, cerita pasal Insyirah pegi demo protes. Saja nak cerita yang hari ni Insyirah dah 10 bulan, dah berdiri-berdiri dah, insya-Allah tak lama lagi nak berjalan lah tu. Kalau senyum dan sengih, bersusun dah gigi Insyirah nak dekat 7 batang dah keluar. Hidup Hidup...Hidup Insyirah :-)

Wah ramainya orang kat sini....

Hidup rakyat!! Nampak atok ngan opah kat belakang tu..

dah penat ni ummi....puas 'protes'

yeay seronoknya dapat tido....

bunyi bising sorakan sekalipun tak dapat mengganggu tidurku :-)

Lepas bangun tidur, tenaga dah charge...
dengan atok, mak su dan opah nun di belakang...

turun minyak!!!

protes protes!!

Pejuang Protes sebenar :-)

2 comments:

solahuddin the warrior said...

power2

nuruleyda said...

ala chomel nye Insyirah!!!! :)