Apr 9, 2009

MB ke-3 di parlimen

Syukur atas kemenangan Pakatan dalam pilihanraya kecil baru ini. Tahniah kepada Ir Nizar Jamaluddin atas kemenangan sebagai Ahli Parlimen Bukit Gantang yg baru, melengkapkan kehadiran 3 orang Menteri Besar Negeri Pakatan Rakyat di Parlimen (selepas MB Selangor dan KM Pulau Pinang). Juga kepada Ahli Dewan Undangan Negeri Bukit Selambau yg baru.

Walaupun kempennya agak keterlaluan dlm memburukkan Ir Nizar, seperti pendapat Pensyarah UM, Dr Abu Hassan Hasbullah bahawa serangan peribadi ke atas Nizar dalam pilihanraya kecil ini tidak mencerminkan budaya politik yg baik. Tapi tatkala keputusan diumumkan, ucapan tahniah daripada org no.2 parti keris adalah suatu yg agak gentleman, walaupun sepanjang tempoh kempen, Nizar ni semacam tidak patut hidup lagi di atas muka bumi Malaysia ini atas isu boneka Cina, penderhaka kpd raja dan banyak lagi isu.

Begitupun 1-2 hari sebelum hari pengundian, tindakan seorang cina parti roket yg membaca ayat Al-Quran beserta maksudnya dalam kempennya menyokong Nizar mendapat reaksi pantas dan panas daripada sebilangan masyarakat. Satu saja nak saya kongsi, pendapat daripada bro Habib dlm usrah kami baru ni. Kita orang Islam ni jangan jadi seperti orang Hindu satu ketika dulu, maksudnya dulu lah, sekarang dah orang Hindu tak beriman dah dengan aqidah ni. Iaitu ketika orang Hindu mengamalkan amalan kasta dalam kehidupan. Setiap kasta berbeza dari pelbagai aspek kehidupan, termasuklah setiap kasta mempunyai ayat2 bacaan tersendiri yg tidak boleh dibaca dan bahkan tak boleh didengar oleh kasta lain. Kalau kasta lain dengar, telinga si pendengar akan dituang dengan tembaga panas yg masih cair...erk ngeri beb!!

Aik macam kenal je di balik topeng tu..

Dengan membe baik..kepala demo, Ust Riduan

Tu dia..naik lori tu..

Sempat singgah ke Bukit Selambau, takde rezeki nak makan Radix Fried Chicken

Ahli Parlimen Bukit Gantang / MB Perak : Ir Nizar Jamaluddin

0 comments: