Feb 28, 2008

Dari N.18 Hulu Kelang (1)

Visit Pak Abu's official campaign website at www.saari-sungib.com

Feb 26, 2008

The Battle begins...

After nomination day, it’s confirmed that Pak Abu will be challenging incumbent, Dato Ahmad Bujang in N18 Hulu Kelang….It's a straight fight, so the battle just begins…

Feb 23, 2008

Lend your support to Pak Abu at Hulu Kelang

Pilihanraya Umum 2008 ini adalah kali pertama saya dalam mode full gear terlibat dalam gerakerja pilihanraya. 2 pilihanraya sebelum ini, 1999 dan 2004, penglibatan saya amat terhad atas sebab-sebab lain yang tidak dapat dielakkan (semuanya kerana tarikh pilihanraya di negara ini hanya diketahui oleh seorang manusia saja iaitu PM)

Saya juga bertuah kerana ini adalah pilihanraya umum pertama saya akan memangkah kertas undi. Tambah bertuah lagi sebab kali ini saya akan memangkah dua kertas undi;
1) Peringkat DUN : N18 Hulu Kelang
2) Peringkat Parlimen : P098 Gombak
Dan calon di peringkat DUN N18 Hulu Kelang adalah ayah saya sendiri, Haji Saari Haji Sungib a.k.a Pak Abu. Ya, undi saya tidak rahsia, saya akan memangkah calon PAS, iaitu ayah saya sendiri. Begitulah rasa beruntungnya saya buat pertama kali mengundi akan mengundi ayah sendiri!!

Jadi saya merayu sahabat-sahabat saya untuk menghulurkan sokongan dan bantuan kepada calon N18 Hulu Kelang, Hj Saari Sungib untuk kita hantar menyuarakan suara rakyat di Dewan Undangan Negeri Selangor. Yang punyai masa dan kelapangan, boleh turun sama bergerak bersama jentera. Yang punyai kemampuan kewangan, boleh disalurkan. Dan yang lebih penting lagi adalah doa dan munajat sahabat-sahabat adalah dipohon.

Insya-Allah kita akan berjaya. Support Hj Saari Sungib untuk N18 Hulu Kelang!!

Feb 14, 2008

Siakap Senohong Gelama Ikan Duri, Bercakap Bohong Lama-lama Mencuri

Semalam parlimen dibubarkan yang mana 24 jam sebelumnya PM kata tiada pembubaran. Siang tadi diumumkan tarikh penamaan calon pada 24 Februari 2008 dan hari pembuangan undi pada 8 Mac 2008, menjadikan tempoh berkempen selama 13 hari. Jadi gendang jihad sudah dipalu, sedialah kita untuk ke medan!!

Dah banyak yang diperkatakan tentang perilaku PM kita ni dalam hal membubarkan parlimen semalam. Senang cerita kesimpulannya ramai cakap PM ni menipu lah, dah tak ada istilah lain yang boleh diberikan atas apa yang diucapkannya..semalam kata tak ada, hari ni eh ada pulak?? Terus teringat pantun ni...."Siakap Senohong Gelama Ikan Duri, Bercakap Bohong Lama-lama Mencuri"

Bilik gerakan sudah semakin rancak...cantik kan banner tu??

Sebenarnya pada hari parlimen dibubarkan, hampir kesemua akhbar utama melaporkan pendedahan paling mengejutkan dalam siasatan klip video Lingam. Seperti dalam satu entry saya berkaitan klip video ini, semuanya semakin menarik, sememangnya semuanya semakin menarik.

Saya kira pendedahan ini adalah yang paling mengejutkan mengikut laporan akhbar NST, di mana bekas setiausaha Lingam mendakwa beliau telah diarahkan untuk mendraf keputusan penghakiman Hakim Mokhtar Sidin dalam kes yang melibatkan saman oleh client Lingam, iaitu Vincent Tan...hebat bukan??? Rujuk laporan akhbar berkenaan di sini

Jadi tunggu lah apa lagi yang sebenarnya berlaku yang kita semua rakyat tak tahu....salahguna kuasa, rasuah, penipuan, kuasa tauke judi....ish ish ish....

Feb 5, 2008

berjalan untuk PROTES dan ditangkap?

Sabtu 26 Januari 2008 lalu saya berjalan lagi. Kali ni ke KLCC untuk PROTES harga barang yang meningkat dan segala kos kehidupan yang semakin menyesakkan hidup. Dan seperti yang kita sedia tahu, hari tu polis membuat tangkapan secara borong orang-orang yang berada di sekeliling KLCC termasuklah seorang budak lelaki yang membawa tshirt kuning BERSIH di dalam begnya....hehe kartun sungguh....

Beberapa hari selepas itu, beberapa org sahabat sms saya tanya adakah saya tertangkap sama, dan ada juga yang menyatakan simpati atas tangkapan yang berlaku. Aik, pelik juga saya sebab saya tak ditangkap pun tempoh hari. Terus saya menjawab, "mungkin mulut aku tak cukup jahat kot masa bertengkar dengan polis tempoh hari"...hihi bila teringat balik ketika disuraikan oleh polis tempoh hari, ada juga saya berlawan mulut dengan seorang polis tu ketika kejadian kecoh di depan KLCC, tapi tak ditangkapnya pula saya.

Mungkin saya lebih banyak melihat tempoh hari, tapi apabila seorang wanita India terpelanting ke arah sebuah tiang lampu betul-betul di hadapan saya dalam satu pergelutan antara seorang awam dengan 'beberapa' orang polis, hati saya benar-benar berasa sakit. Polis pada hari itu hilang profesionalismenya, lagak seperti raja, mulut masing-masing ringan dengan ugutan "TANGKAP, TANGKAP dan TANGKAP!!"....ada benar juga kritikan bekas PM, Tun Dr.M, negara kita sudah menjadi negara polis...

Ditangkap macam penjenayah besar? macam mana lah rupa penculik Sharlinie/Allahyarham Nurin yg masih bebas?

Inilah wanita India yang saya ceritakan, kesian dia (saya ada di penjuru kanan gambar ni, nampak jam tangan dan kaki saja)

Orang India sudah bangkit.....orang Melayu bila lagi??